Usuwanie klap wirowych Audi, VW, Skoda, Seat

Usterki związane z kolektorami oraz klapami wirowymi w samochodach grupy VAG występują w następujących silnikach:

  • 2.0 TDI
  • 2.7 TDI
  • 3.0 TDI
  • 4.2 TDI
  • 5.0 TDI
usuwanie klap wirowych VW, Audi, Skoda, Seat

Usuwanie klap wirowych czy naprawa kolektora?

Awaria nastawników klap wirowych jest drogim w naprawie uszkodzeniem ze względu na brak używanych lub dobrej jakości zamienników na rynku, przez co części należy kupować w autoryzowanym serwisie. Nie zajmujemy się regeneracją kolektorów ani nastawników gdyż bardzo często zdarza się, że usterki szybko powracają a montaż oraz demontaż kolektorów jest czasochłonny oraz drogi w związku z czym lepiej jest przeprowadzić tą naprawę raz i więcej do niej nie wracać.

Przeprowadzamy usuwanie klap wirowych i wyłączenie obsługi kolektorów - nastawników klap wirowych, przez co nie pojawia się awaryjny tryb pracy oraz błędy związane z powyższymi usterkami. Po wykonaniu modyfikacji programu można zdemontować klapy a otwory zaślepić.

Klapy wirowe, błędy silnika

Kody DTC/OBD2
Kody producenta
Opis kodu błędu
P3135
012597
Moduł sterujący klapami kolektora ssącego
P1018
004120
Moduł sterujący klapami kolektora ssącego
P2008
008200
Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego
P2011
008209
Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego
P1018
004120
Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego nie uzyskano minimum
P2015
008213
Czujnik położenia klap kolektora ssącego
P2022
008215
Czujnik położenia klap kolektora ssącego
P2022
008226
Czujnik położenia klap kolektora ssącego
P1028
004136
Obwód sterownika kolektora ssąceg
P319E
012702
Obwód sterownika klap kolektor