Zapraszamy do skorzystania z naszych profesjonalnych usług związanych z naprawą katalizatorów SCR Euro 4, Euro 5 i 6 oraz filtrów DPF Euro 6 w samochodach marki IVECO, modelach Stralis i EuroCargo. Zakres naszych działań jest bardzo szeroki. Zajmujemy się zarówno regeneracją, czyszczeniem jak i wymianą niesprawnych katalizatorów SCR, DOC oraz filtrów DPF.

Czyszczenie i płukanie tłumika SCR jest najporostszą i najtańsza metodą przywrócenia tłumika do stanu zywalności. Specjalna maszyna wtłacza to tłumika specjalny roztwór chemiczny, który przepływając prz tłumik rozpuszcza osady i pozostałości po AdBlue. Jest to metoda skueczna tylko w przypadku fizycznie nieuszkodzonych katalizatorów. 

Regeneracja tłumika SCR jest działaniem bardziej kompleksowym, niż czyszczenie. Regeneracja tłumika polega, na otworzeniu go oraz wyjęciu katalizatorów i wyczyszczniu ich, przeprowadzana jest przy użyciu specjalistycznej maszyny, która regeneruje filtry i katalizatory w wielokrotnie powtarzanych cyklach czyszczących. Katalizatory SCR nie są tak podatne na regenerację jak filtry DPF, co wynika z ich odmiennej budowy. Zabieg regeneracji jest skuteczny dla tłumików z niewielkim przebiegiem i nieuszkodzonych fizycznie. W związku tym, przed przystąpieniem do procedury staramy się ocenić stan techniczny tłumika, a tym samym jego zdatność do regeneracji, tak by zminimalizować ryzyko niepowodzenia. W przypadku dyskwalifikacji, proponujemy klientowi wymieniane wkładu na nowy, aby nie narażać go na dodatkowe koszty i stratę czasu. Po wyczyszczeniu każdego katalizatora(w tłumiku jest ilka kataliatorów) zostają one owiniete nową mata termiczną i na nowo zamontowane w tłumiku. Obudowa tłumika jest czyszczona w środku i na zewnątrz, a na koniec malowana lub polerowana.

Wymiana tłumika SCR jest tak naprawdę jedynym i skutecznym rozwiązaniem problemów z niedziałającym katalizatorem lub filtrem. Jest to również proces wieloetapowy i czasochłonny. Na początku tłumik zostaje otwarty tak by usunąć z jego wnętrza stare, niesprawne wkłady ceramiczne. Następnie wszystkie części i zakamarki tłumika są czyszczone zanim do jego wnętrza trafią nowe katalizatory SCR. Nowe wkłady są odpowiednio przygotowywane i montowane w tłumiku. W końcowym etapie tłumik poddawany zostaje kontroli jakości i ostatecznie zamknięty, a na wierzchu mocowana zostaje tabliczka z numerem seryjnym. Dzięki tym wszystkim zabiegom otrzymujemy praktycznie nowy tłumik, a jego cena jest niemal połowę niższa niż tłumika zakupionego w ASO.

Co daje wymiana tłumia?

Układ wydechowy w każdym samochodzie dostawczym jest zaprojektowany tak, aby nie stanowił oporu dla spalin i żeby przez to nie ograniczał mocy samochodu. Z każdym przejechanym kilometrem katalizator SCR traci swoje właściwości, metale szlachetne się utleniają, a kanaliki katalizatora wypełniają się pozostałością po adblue. Powoduje to, że tłumik stawia spalinom coraz większy opór, moc ciągnika maleje i zaczyna on spalać większe ilości paliwa. Aby uniknąć problemów zaleca się czyszczenie tłumika co ok 200-300tyś km. Taka prewencyjna obsługa katalizatora wydłuży jego żywotność i może uchronić przed następstwami zbyt mocno zapchanego układu wydechowego. W wyniku przytkania katalizatorów, spaliny nie mają wystarczającego ujścia, przez co tworzy się duże ciśnienie zwrotne, które jest destrukcyjne dla turbosprężarki. Oprócz tego w wyniku nieodpowiedniego opróżniania cylindrów może dojść nawet do uszkodzenia jednostki napędowej. 

W jaki sposób można poznać, że katalizatory są zatkane?

W przypadku bardzo mocno zapchanego tłumika sterownik silnika poinformuje o tym kierowcę poprzez wyświetlenie odpowiedniego komunikatu lub ikonki na desce rozdzielczej. Niestety informacje o awarii katalizatora nie zobaczymy, do momentu aż będzie on zatkany krytycznie lub będzie fizycznie uszkodzony. Wcześniejsze symptomy uszkodzonego filtra to stopniowy spadek mocy i stopniowe zwiększanie się spalania. 

Wymiana czy usunięcie?

Przy samochodach ciężarowych decyzja jest prosta - WYMIENIAĆ 
Spowodowane jest to tym, że mandat za wyłączenie AdBlue w samochodzie ciężarowym może sięgnąć nawet 20tyś. euro. W transporcie jest trochę inaczej niż w przypadku samochodów osobowych, ciężarówki muszą być nieskazitelne pod względem ekologii, ponieważ firmy transportowe są niestety traktowane jak przysłowiowe dojne krowy i każdy pretekst do nałożenia kary jest dobry.

Niektóre numery seryjne tłumików jakie mieliśmy okazje naprawiać: 504135181, 504135182, 504245613, 504289204, 504335383, 504135186, 504135187, 504289295, 41299218, 41298536, 41298535, 41272365