Regeneracja DPF, GPF, FAP i katalizatorów SCR

Regeneracja DPF, FAP, GPF

Poniżej opisaliśmy w skrócie jak wygląda procedura regeneracji filtra DPF - czyli odnowienie filtra DPF. W zależności od konkretnego przypadku/modelu/marki/silnika cała zabieg może wyglądać nieco inaczej. Poniższy opis ma tylko na celu zobrazowanie czynności wykonywanych z filtrami DPF, tak aby klient wiedział co chciałby zrobić ze swoim filtrem cząstek stałych.

Regeneracja DPF / FAP
Profesjonalna regeneracja DPF

Regeneracja DPF

Należy tutaj pamiętać, że w przypadku filtrów cząstek stałych DPF, w strukturze których znajdują się metale szlachetne z każdym przejechanym kilometrem i każdym kolejnym gramem wypalonej/zneutralizowanej sadzy metale te się utleniają i filtr traci swoje właściwości. Dlatego w wielu przypadkach, mimo wykonania regeneracji filtr nie do końca radzi sobie z procesami regeneracji. W takich przypadkach niestety pozostaje tylko wymiana wkładu filtra DPF na fabrycznie nowy, lub regenerowany z auta po-testowego, czy innego z niewielkim przebiegiem, ewentualnie wymiana całej puszki z filtrem DPF, czy tłumika z katalizatorem SCR na fabrycznie nową część. Po wymianie filtra na regenerowany należy przeprowadzić niezbędne adaptacje, kasowanie błędów oraz obligatoryjnie wymienić czujnik różnicy ciśnień na fabrycznie nowy oraz wykonać jego adaptacje/kalibracje jeśli jest ona wymagana. W uproszczeniu można napisać, że regeneracja DPF składa się z kilku etapów, poniżej najważniejsze z nich, przy założeniu, że klient dostarczył nam cały samochód, a nie zdemontowaną puszkę.

Przebieg usługi czyli regeneracja DPF krok po kroku:

  1. Demontaż filtra z samochodu
  2. Określenie stopnia zapchania filtra i wizualne sprawdzenie(o ile jest to możliwe) czy struktura filtra nie jest uszkodzona - stopnia lub pęknięta
  3. Demontaż wkładu filtra DPF i poddanie go procesowi oczyszczania z sadzy i innych osadów, które znajdują się w filtrze. Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF
  4. Sprawdzenie czy filtr DPF nie jest uszkodzony i jaka ma przepustowość
  5. Montaż wkładu filtra, wraz z fabrycznie nową wkładka termiczną
  6. Montaż puszki z filtrem DPF do samochodu
  7. Wykonanie adaptacji urządzeniem serwisowym
Regeneracja DPF - przebieg

Dzięki ogromnemu doświadczeniu z pracy przy filtrach cząstek stałych i katalizatorach SCR opracowaliśmy innowacyjne i nowoczesne metody przywracania filtrów do bardzo dobrego stanu.


Sprawdź szczegółowy cennik na świadczone przez nas usługi!

Pokaż cennik DPF / FAP

Na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących podobne usługi niejednokrotnie w dużo niższej cenie ale nie ma co sie łudzić, w dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo i zlecając usługę firmie bez doświadczenia w obsłudze filtrów DPF można nie tylko stracić pieniądze ale nieodwracalnie uszkodzić strukturę filtra DPF. W sytuacji, gdy filtr DPF zostanie nieprawidłowo wyczyszczony może dojść do zawężenia kanalików i utracie właściwości filtra oraz jego fizycznym osłabieniu. W takich wypadkach, gdy potem chcemy dokonać regeneracji filtra jest to niemożliwe, ponieważ rozpada się on po wyjęciu z puszki. W takim wypadku w grę wchodzi tylko i wyłącznie montaż nowego wkładu.

Jesteśmy w stanie zregenerować niemal każdy filtr cząstek stałych DPF i katalizatory SCR w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusach oraz w maszynach rolniczych i budowlanych. W przypadkach, gdy filtr DPF lub katalizator SCR jest fizycznie uszkodzony lub z jakiegoś innego powodu regeneracja nie może zostać przeprowadzona lub nie przynosi odpowiednich rezultatów jesteśmy w stanie wymienić wkład na fabrycznie nowy. Posiadamy filtry DPF i katalizatory SCR niemal do każdego modelu i marki. W naszej ofercie znajdują się filtry i filtry, katalizatory, tłumiki euro 4, euro 5 oraz euro 6. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Ze względu na dużą ilość pracy usługa ta jest odrobinę droższa, niż czyszczenie DPF ale jest dużo bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Co prawda na początku na puszce będą swierze spawy ale po pierwsze są one ładnie wykonane, w miejscach seryjnych spawów, po drugie z czasami przestana być widoczne, a po trzecie, najważniejsze to w żaden sposób nie dyskredytują takiego filtra DPF. To co widać z zewnątrz, to tylko tłumik/puszka, najważniejsze jest wnętrze, czyli wkład DPF.

Artykuły dotyczące regeneracji DPF