Regeneracja DPF, FAP, GPF

Poniżej opisaliśmy w skrócie jak wygląda przykładowa procedura regeneracji filtra DPF – czyli odnowienie filtra DPF. W zależności od konkretnego przypadku/modelu/marki/silnika cała zabieg może wyglądać nieco inaczej. Poniższy opis ma tylko na celu zobrazowanie czynności wykonywanych z filtrami DPF, tak aby klient wiedział co chciałby zrobić ze swoim filtrem cząstek stałych(DPF).

Regeneracja DPF

Należy tutaj pamiętać, że w przypadku filtrów cząstek stałych DPF, w strukturze których znajdują się metale szlachetne z każdym przejechanym kilometrem i każdym kolejnym gramem wypalonej/zneutralizowanej sadzy metale te się utleniają i filtr traci swoje właściwości. Dlatego w wielu przypadkach, mimo wykonania regeneracji filtr nie do końca radzi sobie z procesami „samoczynnej” regeneracji. W takich przypadkach niestety pozostaje tylko wymiana wkładu filtra DPF na fabrycznie nowy, lub regenerowany z auta po-testowego, czy innego z niewielkim przebiegiem, ewentualnie wymiana całej puszki z filtrem DPF, czy tłumika z katalizatorem SCR na fabrycznie nową część. Po wymianie filtra na regenerowany należy przeprowadzić niezbędne adaptacje, kasowanie błędów oraz obligatoryjnie wymienić czujnik różnicy ciśnień na fabrycznie nowy oraz wykonać jego adaptacje/kalibracje jeśli jest ona wymagana, zalecamy również wymianę czujków temperatury spalin. W uproszczeniu można napisać, że regeneracja DPF składa się z kilku etapów, poniżej najważniejsze z nich, przy założeniu, że klient dostarczył nam cały samochód, a nie zdemontowaną puszkę.

Zadzwoń Już Teraz 602 431 566

Przebieg usługi czyli regeneracja DPF krok po kroku:

  1. Demontaż filtra DPF z samochodu.
  2. Określenie stopnia zapchania filtra i wizualne sprawdzenie(o ile jest to możliwe) czy struktura filtra nie jest uszkodzona – stopnia lub pęknięta
  3. Demontaż wkładu filtra DPF i poddanie go procesowi oczyszczania z sadzy i innych osadów, które znajdują się w filtrze. Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF, czy stopnia jego zabrudzenia.
  4. Sprawdzenie, czy filtr DPF nie jest uszkodzony i jaką ma przepustowość.
  5. Montaż wkładu filtra, wraz z fabrycznie nową wkładką termiczną.
  6. Montaż puszki z filtrem DPF do samochodu.
  7. Wykonanie adaptacji urządzeniem serwisowym.

Na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących podobne usługi niejednokrotnie w dużo niższej cenie ale nie ma co sie łudzić, w dzisiejszych czasach nie ma nic za darmo i zlecając usługę firmie bez doświadczenia w obsłudze filtrów DPF można nie tylko stracić pieniądze ale nieodwracalnie uszkodzić strukturę filtra DPF. W sytuacji, gdy filtr DPF zostanie nieprawidłowo wyczyszczony może dojść do zawężenia kanalików i utracie właściwości filtra oraz jego fizycznym osłabieniu. W takich wypadkach, gdy potem chcemy dokonać regeneracji filtra jest to niemożliwe, ponieważ rozpada się on po wyjęciu z puszki. W takim wypadku w grę wchodzi tylko i wyłącznie montaż nowego wkładu.

Jesteśmy w stanie zregenerować niemal każdy filtr cząstek stałych DPF i katalizatory SCR w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusach oraz w maszynach rolniczych i budowlanych. W przypadkach, gdy filtr DPF lub katalizator SCR jest fizycznie uszkodzony lub z jakiegoś innego powodu regeneracja nie może zostać przeprowadzona lub nie przynosi odpowiednich rezultatów jesteśmy w stanie wymienić wkład na fabrycznie nowy. Posiadamy filtry DPF i katalizatory SCR niemal do każdego modelu i marki. W naszej ofercie znajdują się filtry i filtry, katalizatory, tłumiki euro 4, euro 5 oraz euro 6. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Ze względu na dużą ilość pracy usługa ta jest odrobinę droższa, niż czyszczenie DPF ale jest dużo bezpieczniejsza i skuteczniejsza. Co prawda na początku na puszce będą swierze spawy ale po pierwsze są one ładnie wykonane, w miejscach seryjnych spawów, po drugie z czasami przestana być widoczne, a po trzecie, najważniejsze to w żaden sposób nie dyskredytują takiego filtra DPF. To co widać z zewnątrz, to tylko tłumik/puszka, najważniejsze jest wnętrze, czyli wkład DPF.

  • Land Rover
  • Range Rover
  • Jaguar
  • Audi
  • Mercedes
  • Skoda
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Opel
  • Ford
  • Kia
  • Hyundai
  • Renault
  • Nissan
  • BMW
  • Fiat
  • Peugeot
  • Citroën
  • Dacia
  • Suzuki
  • Mazda
  • Seat
  • Honda
  • Volvo
  • Mitsubishi
  • Jeep
  • Mini
  • Lexus
  • Chevrolet
  • Alfa Romeo
  • Subaru
  • Smart
  • Porsche
  • Iveco
  • Chrysler
  • Isuzu
  • Infiniti
  • SsangYong
  • Lancia

POD MASKĄ – KONTAKT

Pawłowicka 10a, 62-090 Pawłowice
Mapa Google