Katalizator i tłumiki SCR Euro 4, Euro 5 i Euro 6 IVECO Stralis i EuroCargo

Oferujemy kompleksową i profesjonalną obsługę serwisową katalizatorów SCR Euro 4, Euro 5, i 6 oraz filtrów DPF Euro 6 w samochodach ciężarowych marki IVECO, modelach Stralis i EuroCargo. Zakres naszych usług obejmuje regenerację oraz wymianę niesprawnych katalizatorów SCR oraz filtrów DPF, zależnie od stanu technicznego oraz potrzeb klienta.

Regeneracja katalizatora SCR wykonywana jest za pomocą specjalistycznej maszyny, regenerującej filtry i katalizatory powielającej kolejne cykle czyszczące. Ze względu na różnice w budowie, katalizatory SCR nie są tak samo podatne na regeneracje jak filtry DPF. Najczęściej zabieg regeneracji SCR przeprowadza się dla katalizatorów z małym przebiegiem, które nie są uszkodzone mechanicznie. Przed przystąpieniem do procesu regeneracji oceniamy faktyczny stan tłumika aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Jeżeli okazuje się, że danego tłumika nie można już regenerować, proponujemy klientowi wymianę wkładu na nowy w celu uniknięcia dodatkowych kosztów oraz straty czasu.

Wymiana katalizatora SCR jest to najczęściej jedyne skuteczne rozwiązanie problemów z niesprawnym katalizatorem SCR. Wymiana również jest czasochłonna i przebiega w kilku etapach. Aby usunąć stary zużyty wkład ceramiczny, tłumik zostaje otwarty. Przed montażem odpowiednio przygotowanych katalizatorów SCR, nowych wkładów wnętrze oraz wszystkie pozostałe części zostają dokładnie oczyszczone. Końcowy etap to rygorystyczna kontrola jakości oraz montaż tabliczki znamionowej z numerami producenta. W efekcie otrzymujemy praktycznie nowy tłumik przy o połowę niższej cenie w stosunku do nowej części zakupionej w ASO.

katalizator scr iveco

Co daje wymiana katalizatora?

Układ wydechowy w każdym samochodzie dostawczym jest zaprojektowany tak, aby nie stanowił oporu dla spalin i żeby przez to nie ograniczał mocy samochodu. Z każdym przejechanym kilometrem katalizator SCR traci swoje właściwości, metale szlachetne się utleniają, a kanaliki katalizatora wypełniają się mikro-kryształkami po adblue. Wszystko to powoduje, że tłumik stawia spalinom coraz większy opór, moc ciągnika maleje i zaczyna on spalać większe ilości paliwa. Aby uniknąć problemów zaleca się czyszczenie tłumika co ok 200-300tyś km. Taka prewencyjna obsługa katalizatora wydłuży jego żywotność i może uchronić przed następstwami zbyt mocno zapchanego układu wydechowego. W wyniku przytkania katalizatorów, gazy spalinowe nie mają odpowiedniego ujścia, przez co tworzy się duże ciśnienie zwrotne, które jest destrukcyjne dla turbosprężarki. Oprócz tego w wyniku nieodpowiedniego opróżniania cylindrów może dojść nawet do uszkodzenia jednostki napędowej.

katalizator scr iveco stralis
katalizator scr iveco eurocargo

W jaki sposób poznać zatkany katalizator SCR?

W przypadku bardzo mocno zapchanego tłumika sterownik silnika poinformuje o tym kierowcę poprzez wyświetlenie odpowiedniego komunikatu lub ikonki na desce rozdzielczej. Niestety informacje o awarii katalizatora nie zobaczymy, do momentu aż będzie on zatkany krytycznie lub będzie fizycznie uszkodzony. Wcześniejsze symptomy uszkodzonego filtra to stopniowy spadek mocy i stopniowe zwiększanie się spalania.

Wymiana czy usunięcie?

Przy samochodach ciężarowych decyzja jest prosta - WYMIENIAĆ
Spowodowane jest to tym, że mandat za wyłączenie AdBlue w samochodzie ciężarowym może sięgnąć nawet 20tyś. euro. W transporcie jest trochę inaczej niż w przypadku samochodów osobowych, ciężarówki muszą być nieskazitelne pod względem ekologii, ponieważ firmy transportowe są niestety traktowane jak przysłowiowe dojne krowy i każdy pretekst do nałożenia kary jest dobry.

Niektóre numery seryjne tłumików jakie mieliśmy okazje naprawiać: 504135181, 504135182, 504245613, 504289204, 504335383, 504135186, 504135187, 504289295, 41299218, 41298536, 41298535, 41272365

Sprawdź nasz katalog SCR, DPF

Katalog SCR i DPF