Katalizator i tłumiki SCR Euro 4. Euro 5 i Euro 6 DAF CF 75 85 LF XF 95 105 106

Zajmujemy się regeneracją oraz wymianą katalizatorów SCR Euro 5 i 6 a także filtrami DPF Euro 6. Katalizatory można regenerować lub wymienić na fabrycznie nowe w zależności od danego przypadku.

Regeneracja katalizatora SCR jest wykonywana w specjalnej maszynie, proces sprawdza się przede wszystkim w przypadku tłumików z niskim przebiegiem nie będących uszkodzonych fizycznie. Ze względu na budowę oraz zasadę działania, częściej regeneruje się filtry DPF niż katalizatory SCR. Nasze doświadczenie pozwala oszacować ma etapie oględzin czy dany katalizator można zregenerować, czy nie należy marnować czasu i od razu dokonać wymiany wkładu na nowy.

Wymiana katalizatora SCR, jak w przypadku regeneracji proces składa się z kilku czasochłonnych etapów. Najpierw tłumik zostaje otwarty a stare, zużyte wkłady ceramiczne usuwane. Odpowiednio przygotowane wkłady zostają montowany w tłumiku. Całość jest poddawana czyszczeniu, tłumik zostaje zamknięty a na wierzchu zamontowana zostaje tabliczka z numerem seryjnym. Można powiedzieć, że w tym skomplikowanym procesie wynikiem końcowym jest praktycznie nowy tłumik przy niemal o połowę niższej cenie niż zakupionego w Autoryzowanym serwisie.

Katalizator SCR DAF

Dlaczego zaleca się wymianę tłumików SCR?

Tłumiki SCR DAF XC LF

Samochody dostawcze oraz ciężarowe mają tak zaprojektowane układy wydechowe aby nic nie stawiało oporu wydostającym się spalinom przez nie ograniczało mocy pojazdu. Każdy kolejno przejechany kilometr zwiększa zużycie, przez co katalizator SCR traci swoje właściwości, metale szlachetne się utleniają, a kanaliki katalizatora napełniają się mikro-kryształkami będącymi wynikiem AdBlue. W efekcie tłumik stawia spalinom coraz większy opór, czego następstwem jest spadek mocy oraz zwiększenie spalania paliwa. Zaleca się co 200-300 tys. km wykonywać prewencyjne czyszczenie tłumika aby wydłużyć jego żywotność oraz zabezpieczyć przed konsekwencjami zbyt zapchanego układu wydechowego. W skutek przytkania katalizatorów, gazy spalinowe nie posiadają odpowiedniego ujścia, przez co wytwarza się duże ciśnienie zwrotne, będące bardzo niszczące dla turbosprężarki. Ponadto, w wyniku nieodpowiedniego opróżniania, może nawet dojść do poważnych awarii jednostki napędowej.

Jak poznać, że katalizatory są zatkane?

W momencie gdy tłumik SCR będzie zbytnio zapchany, komputer sterujący silnikiem poinformuje o tym użytkownika wyświetlając komunikat lub kontrolkę na desce rozdzielczej. Niestety powiadomienie o uszkodzeniu katalizatora ujrzymy dopiero w momencie kiedy będzie on zatkany krytycznie lub zostanie uszkodzony. Pierwotne objawy niesprawności filtra to stopniowy spadek mocy oraz zwiększanie się spalanie.

Usuwać czy wymieniać?

W przypadku samochodów ciężarowych sprawa jest prosta - WYMIENIAĆ
Jest to spowodowane tym, że kara za wyłączenie AdBlue w samochodzie ciężarowym może sięgnąć nawet 20tyś. euro. W przeciwieństwie do samochodów osobowych, ciężarówki muszą być nieskazitelne pod względem ekologii, ponieważ firmy transportowe są niestety traktowane jak przysłowiowe dojne krowy i każdy pretekst do nałożenia kary jest dobry.

DPF SCR DAF

Niektóre numery seryjne tłumików jakie mieliśmy okazje naprawiać: 1691063,1685172, 1669321, 1747245, 1827547, 1669321, 1747246, 1735978, 1827548, 1827556,1778672, 1670926, 1691065, 1747249

Sprawdź katalog produktów:

Katalog SCR i DPF