Diagnostyka filtrów DPF i katalizatorów SCF

Filtr cząstek stałych to bardzo proste urządzenie, które samo w sobie się nie psuje. Filtr może stracić swoje właściwości katalityczne czy po prostu zapełnić pochodnymi procesów spalania sadzy, czyli popiołami. Zdarza się również, że DPF pęka, rozpada się czy się stapia – takie awarie są najczęściej spowodowane inna usterką w samochodzie, a awaria filtra DPF wystąpiła tylko przy „okazji”. Z pośród awarii jakie mogą spowodować zniszczenie filtra cząstek stałych najczęściej występujące to:

  • Uszkodzenie układu wtryskowego
  • Awaria turbosprężarki
  • Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej
  • Wszelkiego rodzaju nieszczelności w układzie dolotowym
  • Kiepskiej jakości paliwo
  • Awaria czujników przy filtrze DPF(temperatury i różnicy ciśnień)
Zadzwoń Już Teraz 602 431 566

W wielu przypadkach prawidłowe zlokalizowanie usterki jest bardzo trudne. Znalezienie nieszczelności, czy awarii turbiny jest proste ale istnieje bardzo dużo innych sytuacji, gdzie jest to po prostu szukanie igły w stogu siana. Niejednokrotnie mielismy do czynienia z sytuacją, gdzie trafiał do nas samochód, z innego serwisu w którym wymieniono wszystko co może mieć wpływ na filtr DPF, wraz z filtrem i wszystkim czujnikami, a mimo tego po kilku tygodniach problem z filtrem znów się pojawiał. W takich sytuacjach klient z reguły nie chce już wydawać więcej pieniędzy i sprzedaje auto lub usuwa filtr DPF. Po usunięciu filtra może się zdarzyć, że po zmianie konfiguracji programu pokaże się błąd, który będzie informował o usterce, która mogła powodować wcześniejsze kłopoty ale z reguły jest tak, że samochód po prostu jeździ bezawaryjnie i nie sprawia żadnych problemów, podczas gdy z filtrem cały czas się cos działo.

Należy pamiętać, że przed wymianą uszkodzonego filtra cząstek stałych czy tłumika z katalizatorem SCR usterka musi zostać znaleziona i usunięta, w przeciwnym wypadku nowy DPF/SCR ostanie zniszczony. 

POD MASKĄ – KONTAKT

Pawłowicka 10a, 62-090 Pawłowice
Mapa Google