Filtr cząstek stałych - usuwanie DPF

Co to jest usuwanie filtra DPF?

Usunięcie filtra cząstek stałych DPF polega na wyłączeniu dotrysku dodatkowej dawki paliwa, a przez to zablokowaniu regeneracji filtra DPF. W przypadku niesprawnego układu lub niewłaściwie eksploatowanego pojazdu dodatkowy dotrysk paliwa może spowodować rozrzedzenie i wzrost poziomu oleju, a w jego wyniku uszkodzenia silnika/turbiny. Wyłączenie DPF(dotrysku) wykonuje się, gdy filtr cząstek stałych nie działa prawidłowo ponieważ jest już zużyty lub uszkodzony, a właściciel musi do czasu jego jego wymiany użytkować samochód. Należy pamiętać o tym, że po wymontowaniu filtra DPF samochód nie może poruszać się po drogach publicznych.

Usuwanie filtra DPF to najczęściej wybierana przez klientów metoda radzenia sobie z problemem filtra DPF. Właściciele samochodów po usunięciu filtra cząstek stałych wstrzymują się możliwie jak najdłużej przed jego ponownym montażem, ze względu na wizje ponownego powrotu błędów, trybów awaryjnych, w niektórych przypadkach konieczności wymiany oleju co nawet 2-3tyś. km. Metoda rozwiązywania kłopotów DPF poprzez jego wyłączenie uważana jest przez klientów za najskuteczniejszy sposób na pozbycie się problemów związanych z FAP/DPF. Jazda samochodem bez filtra DPF powoduje po prostu jego bezstresowe użytkowanie. Nie ma obawy, że awaria np. układu wtryskowego lub jazda na krótkich odcinkach będzie skutkowała dużymi kosztami ponoszonymi na regenerację czy wymianę filtra lub innych komponentów układu oczyszczania spalin. Po usunięciu DPF nie ma potrzeby  dolewania płynu katalitycznego. W wyniku wykonanej usługi znikają wszystkie błędy i skutki w postaci awaryjnego trybu pracy związane z nieprawidłowym działaniem filtra DPF. Usunięcie filtra DPF nie spowoduje zwiększenia mocy, moc wróci jedynie do parametrów seryjny, takich jakie generowało gdy filtr był nowy. Wiele osób wprowadza klientów w błąd obiecując, że po usunięciu filtra DPF nastąpi poprawa osiągów, my radzimy do takich obietnic podchodzić z dużą rezerwą, ponieważ albo są kłamstwem albo jest to teoria osoby, która nie ma pojęcia o czym mówi. Wyłączenie dotrysku ma przede wszystkim dwie zalety:

  • Mniejsze spalanie
  • Brak oleju napędowego w oleju silnikowym

Oprócz korzyści finansowych dla nas samych wynikających z mniejszych wydatków na paliwo i wymiany oleju, patrząc szerzej można pokusić się o stwierdzenie, że w pewnym sensie osiągamy korzyść dla środowiska naturalnego(np. mniejsze spalanie - mniejsza emisja/km, brak ropy w misce olejowej - rzadsze wymiany oleju itd.). Niestety nikt chyba nie przeprowadził nigdy rzetelnie takich badań, tak więc poruszamy się tylko w sferze przypuszczeń.

GALERIA

FAQ - najczęściej zadawane pytania