Wypalanie DPF w trybie serwisowym

Regeneracja serwisowa filtra DPF - wymuszenie wypalenia sadzy za pomocą urządzenia serwisowego

Jest to regeneracja, którą przeprowadza się w przypadku, gdy z jakiegoś powodu użytkownik nieświadomie nie dopuścił lub przerwał regenerację DPF zainicjowaną przez ECU lub jeśli z jakiegoś innego powodu zebrało się w filtrze zbyt dużo sadzy i ECU nie chce uruchomić procesu regeneracji podczas normalnej eksploatacji auta. Główne przyczyny powodujące konieczność regeneracji serwisowej filtra DPF:

a) Zbyt duża ilości przerwanych procesów oczyszczań(regeneracji)
b) Awaria któregoś z podzespołów   
c) Zastosowanie złej jakości paliwa
c) Nieodpowiedni olej silnikowy

Regeneracja serwisowa nie jest procesem skomplikowanym. Etapy regeneracji serwisowej filtra DPF:

a) Podłączenie urządzanie serwisowego i uruchomienie procedury regeneracji serwisowej
b) W zależności od konkretnego przypadku regeneracja wykonywana jest na postoju lub w czasie jazdy
c) Po wykonaniu regeneracji serwisowej należy wymienić olej silnikowy z filtrem oleju

Wielu użytkowników ma dostęp do tanich urządzeń diagnostycznych, które umożliwiają przeprowadzanie regeneracji serwisowej filtra cząstek stałych, dzięki czemu mają możliwość uruchamiania procedury, gdy tylko wyda im się to konieczne lub gdy po prostu mają na to ochotę. Jest to podejście nieprawidłowe i mogące skutkować uszkodzeniem filtra cząstek stałych. Notoryczne uruchamianie funkcji może doprowadzić do  uszkodzenia czujników temperatury i do stopienia, czy popękania filtra DPF. Regenerację serwisową należy uruchamiać jak najrzadziej i tylko w sytuacji, gdy jest ona niezbędnie wymagana. 

FAQ - najczęściej zadawane pytania