Regeneracja filtra DPF i katalizatorów SCR

Regeneracja/czyszczenie/wypalanie filtra DPF

Poniżej opisaliśmy w skrócie jak wygląda procedura regeneracji/czyszczenia/wypalania filtra DPF - czyli odnowienie filtra DPF. W zależności od konkretnego przypadku/modelu/marki/silnika cała zabieg może wyglądać nieco inaczej. Poniższy opis ma tylko na celu zobrazowanie czynności wykonywanych z filtrami DPF, tak aby klient wiedział co chciałby zrobić ze swoim filtrem cząstek stałych.

Regeneracja filtra DPF - przywrócenie filtra cząstek stałych do stanu identycznemu lub zbliżonemu do stanu nowego filtra

Należy tutaj pamiętać, że w przypadku filtrów cząstek stałych, w strukturze których znajdują się metale szlachetne z każdym przejechanym kilometrem i każdym kolejnym gramem wypalonej/zneutralizowanej sadzy metale te się utleniają i filtr traci swoje właściwości. Dlatego w wielu przypadkach, mimo wykonania regeneracji filtr nie do końca radzi sobie z procesami regeneracji. W takich przypadkach niestety pozostaje tylko wymiana wkładu filtra na fabrycznie nowy, lub regenerowany z auta po-testowego, czy innego z niewielkim przebiegiem, ewentualnie wymiana całej puszki z filtrem DPF, czy tłumika z katalizatorem SCR na fabrycznie nową część. Po wymianie filtra na regenerowany należy przeprowadzić niezbędne adaptacje, kasowanie błędów oraz obligatoryjnie wymienić czujnik różnicy ciśnień na fabrycznie nowy oraz wykonać jego adaptacje/kalibracje jeśli jest ona wymagana.

a) Demontaż filtra z samochodu
b) Określenie stopnia zapchania filtra i wizualne sprawdzenie(o ile jest to możliwe) czy struktura filtra nie jest uszkodzona - stopnia lub pęknięta
c) Demontaż wkładu filtra DPF i poddanie go procesowi oczyszczania z sadzy i innych osadów, które znajdują się w filtrze. Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF
d) Sprawdzenie czy filtr DPF nie jest uszkodzony i jaka ma przepustowość
e) Montaż wkładu filtra, wraz z fabrycznie nową wkładka termiczną
f) Montaż puszki z filtrem DPF do samochodu
g) Wykonanie adaptacji urządzeniem serwisowym

Dzięki ogromnemu doświadczeniu z pracy przy filtrach cząstek stałych i katalizatorach SCR opracowaliśmy innowacyjne i nowoczesne metody przywracania filtrów do bardzo dobrego stanu
 
Jesteśmy w stanie zregenerować niemal każdy filtr cząstek stałych DPF i katalizatory SCR w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusach oraz w maszynach rolniczych i budowlanych. W przypadkach, gdy filtr DPF lub katalizator SCR jest fizycznie uszkodzony lub z jakiegoś innego powodu regeneracja nie może zostać przeprowadzona lub nie przynosi odpowiednich rezultatów jesteśmy w stanie wymienić wkład na fabrycznie nowy. Posiadamy filtry DPF i katalizatory SCR niemal do każdego modelu i marki. W naszej ofercie znajdują się filtry i filtry, katalizatory, tłumiki euro 4, euro 5 oraz euro 6.
 
KATALOG ROZWIĄZAŃ - CENY