Katalizator i tłumiki SCR Euro 4, Euro 5 i Euro 6

Tłumiki i katalizatory SCR

Katalizatory SCR to najważniejszy element zaawansowanych układów oczyszczenia spalin SCR, czyli układów aktywnej redukcji katalitycznej. Układy te składają się z filtrów DPF i katalizatorów SCR lub z samych katalizatorów SCR(np. samochody ciężarowe Euro4/5). Układ ma na celu redukcję cząstek sadzy oraz tlenków azotu, stosuje się go w niemal każdym pojeździe spełniającym normę Euro 5 i wyższą, zwłaszcza w samochodach dostawczych i autobusach. Układ SCR bez filtra DPF może zredukować NOx o ok 90% a przy tym redukcję HC i CO o ok 50-90% oraz PW o ok 30-50%, dlatego aby zwiększyć skuteczność układu w neutralizacji PM dodatkowo stosuje się filtry cząstek stałych.

Zespół SCR składa się z kilku komponentów:

  • Tłumik z katalizatorem SCR
  • Sterownik układu SCR
  • DEF(Diesel Exhaust Fluid) - czyli AdBlue
  • Zbiornik z czujnikiem poziomu  AdBlue
  • Pompa Adblue
  • Wtryskiwacz AdBlue
  • Czujniki temperatury spalin
  • Czujnik tlenków azotu

Korzyści płynące ze stosowania układów SCR:

  • SCR obniża spalanie o ok 3-5%
  • Pro-ekologiczny
  • Pozwala uzyskac emisje spalin na poziomach: Euro4 / Euro5 / Euro6, oraz U.S. EPA's Tier 4
  • Umożliwia poruszanie się po tzw. zielonych strefach 

Z roku na rok rosną wymagania dotyczące emisji zanieczyszczeń emitowanych przez samochody ciężarowe, dlatego aby uniknąć wysokich kar, rzędu kilkunastu tysięcy euro zalecamy aby dbać i regularnie serwisować tłumiki z katalizatorami euro 4, euro 5, euro 6. Regeneracja katalizatora co mniej więcej 300tyś. km spowoduje, że posłuży on znacznie dłużej, a samochód nie będzie zużywał większych ilości paliwa. Po wymianie tłumika na nowy okazuje się, ze ten sam ciągnik potrafi spalić nawet do 5l paliwa na 100km, co jak wszyscy wiemy jest wartością znacząca dla portfela. Poniżej liniki do katalogów z katalizatorami. Jeśli nie ma interesującej Cię pozycji zapraszamy do kontaktu znami.

KATALOG - samochody osobowe i dostawcze do 3,5t

KATALOG - samochody ciężarowe i autobusy

Maszyny rolnicze, budowlane i przemysłowe

FAQ - Najczęściej zadawane pytania